Χώρος συνάντησης, στοχασμού και δημοσίευσης ιδεών, σκέψεων, ερευνών, άρθρων της Περιβαλλοντικής Ομάδας του ΓΕΛ Μοιρών στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος "Το νερό ως πηγή ζωής", 2009-2010.
Με αφορμή μία δήλωση που ακούσαμε ότι η Κρήτη θα είναι από τα πρώτα μέρη που θα ερημοποιηθεί εξαιτίας της έλλειψης νερού, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η περιοχή της Μεσαράς παρουσιάζει ήδη τα πρώτα σημάδια λειψυδρίας και το γεγονός της αλόγιστης χρήσης παράνομων γεωτρήσεων και υπερβολικής χρήσης φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων που καταλήγουν στα υπόγεια ύδατα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις μελλοντικές συνέπειες αυτής της πράξης, μας έδωσε το ερέθισμα να δημιουργήσουμε μία Περιβαλλοντική Ομάδα, η οποία θα ασχοληθεί με το νερό.
Και το θέμα μας: «Το νερό ως πηγή ζωής»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Την ομάδα απαρτίζουν 34 μαθητές της Β’ Λυκείου, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν αμέσως στο κάλεσμα και συγκεκριμένα:
Α/Α ΕΠΙΘΕΤΟ ΟΝΟΜΑ
1 Καλλέργης Δημήτριος
2 Κοζωνάκη Ελένη
3 Κοκαράκη Αλεξάνδρα
4 Κουκά Θεοδώρα-Αλεξάνδρα
5 Κουκλινού Βασιλική
6 Κουκουριτάκη Ελπίδα
7 Κουλεντάκη Νίκη
8 Κουτεντάκη Χρυσούλα
9 Λεμπιδάκη Αικατερίνη
10 Λιανουδάκη Ραφαέλα
11 Μαθιουλομανωλάκη Μαρία
12 Μαλλιαράκη Ειρήνη
13 Μαυράκη Άννα
14 Μαυράκης Κωνσταντίνος
15 Μιλιάνοβιτς Γιελένα
16 Μπαγιαρτάκη Μαρία
17 Νικολακάκη Αιμιλία
18 Ξηρουδάκης Γεώργιος
19 Παπαδάκης Πολύβιος
20 Περτσελή Αικατερινη
21 Μανουσουδάκη Μαρία
22 Μοσχονά Φωτεινή
23 Ρογδάκη Κατερίνα
24 Σταματάκη Κωνσταντίνα
25 Φραγκιαδάκης Μιχάλης
26 Σταματάκη Αγγελίνα
27 Ανδρουλάκης Γιώργος
28 Στρατιδάκη Έλενα
29 Τζαγκαράκη Γιούλη
30 Τσαβολάκη Μαρία
31 Τσικνάκη Ραφαέλα
32 Φραγκιουδάκης Γιάννης
33 Χατζηδάκη Λαμπρινή
34 Χατζηδάκη Κατερίνα
Με συντονιστές – καθοδηγητές τις εκπαιδευτικούς:
Α/Α Ονοματεπώνυμο Κλάδος
1 Βλυσσίδου Κωνσταντίνα ΠΕ06
2 Ραμουτσάκη Ιωάννα ΠΕ19
Σκοπός και επιδιώξεις:
Να δοθούν ερεθίσματα για παρακίνηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και κατ επέκταση για την κινητοποίηση τους σε δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον.
Η ευαισθητοποίηση των μαθητών στα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα και η κατανόηση από αυτούς ότι το περιβάλλον αποτελεί ενιαίο σύνολο, χωρίς σύνορα, αφού για τον ατμοσφαιρικό αέρα, τις θάλασσες και τα νερά δεν υπάρχουν εθνικά σύνορα και ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα μιας χώρας μπορεί να γίνει πρόβλημα και για τις η γειτονικές της χώρες.
Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη ενός πνεύματος συνεργασίας, συμμετοχής, ομαδικής δράσης και άμιλλας μεταξύ των μαθητών
Η κατανόηση από τους μαθητές ότι η αλόγιστη χρήση φυτοπροστατευτικών προϊόντων (γεωργικά φάρμακα) και λιπασμάτων για τη μεγιστοποίηση του οικονομικού οφέλους των παραγωγών και εμπόρων έχει σοβαρές επιπτώσεις εις βάρος του περιβάλλοντος και περαιτέρω εις βάρος του ανθρώπου.
Η ανάπτυξη πρωτοβουλιών εκ μέρους των μαθητών και η δραστηριοποίηση τους σε θέματα περιβαλλοντικά.
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για τον προσδιορισμό και την επίλυση των εκάστοτε περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Η ανάπτυξη της προσωπικότητας και της κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών μέσα από τις προσωπικές επαφές με εκπροσώπους δημοσίων και ιδιωτικών φορέων, Υπηρεσιών, εταιρειών, παραγόντων της αγοράς κλπ.
Η χρησιμοποίηση από τους μαθητές των διαφόρων μέσων επικοινωνίας (τηλέφωνο, FΑΧ, αλληλογραφία, Η/Υ, ΙΝΤΕΡΝΕΤ, ηλεκτρονικός και έντυπος τύπος κλπ ).
Να βοηθηθεί ο απλός πολίτης - και μάλιστα ο μαθητής - να κατανοήσει τα ειδικά προβλήματα, που παρουσιάζονται γενικά στη γη και ειδικά στον τόπο μας και να βρει τρόπους να δράσει τοπικά για την επίλυση τους.
Να καταστεί σαφές στους κρατικούς φορείς και σ' όσους εμπλέκονται με ζητήματα και έργα που επηρεάζουν το περιβάλλον είτε παίρνουν αποφάσεις γι αυτό ότι ελέγχονται από τον πολίτη για την τήρηση της νομοθεσίας και οφείλουν από πλευράς τους να τον ενημερώνουν για κάθε τους σχετική ενέργεια.
Αποφασίσαμε την υλοποίηση του περιβαλλοντικού προγράμματος κάπου στα μέσα Οκτωβρίου, στείλαμε τις σχετικές αιτήσεις, αρχίσαμε να συζητάμε και να ευαισθητοποιούμε τα παιδιά κάπου τον Νοέμβριο και έτσι κάπως αρχίσαμε….τα πρώτα μας βήματα….τα οποία θα ολοκληρωθούν τέλη Απριλίου – αρχές Μαΐου.
Δράσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα:
Έχουμε βρει πολύ υλικό από το Internet σχετικά με το νερό (Γενικά για το νερό, μορφές του, φυσικές – χημικές ιδιότητες, ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με το νερό, τι γίνεται στην Ελλάδα, θέματα λειψυδρίας, τρόποι εξοικονόμησης νερού, 3ος παγκόσμιος πόλεμος για το νερό, ηθικά ζητήματα, κλπ) το οποίο χρειάζεται επεξεργασία
Τα παιδιά αναζητούν φωτογραφικό υλικό σχετικά με την τοπική μας κοινωνία (πχ. Φράγμα Φανερωμένης, ο γεροπόταμος, κλπ).
Έχει γίνει μία βιντεοπροβολή σχετικά με την χρήση των πλαστικών σακουλών που καταλήγουν στις θάλασσες, μολύνουν το νερό και σκοτώνουν το ζωικό και φυτικό βασίλειο των υδάτων μας. Συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα.Τα παιδιά πήραν μέρος στη δράση «Καθαρισμός του προαυλίου χώρου του σχολείου μου»
Πραγματοποιήθηκε 2η βιντεοπροβολή με θέμα την «λειψυδρία» και δραματοποίηση με θεατρικό παιχνίδι.
Η ομάδα συμμετείχε στις καρναβαλίστικες εκδηλώσεις της μικρής μας πόλης με δικό της περίπτερο μέσα από το οποίο τα παιδιά πέρασαν τα μηνύματά τους με ταμπέλες και μπλουζάκια που έγραφαν συνθήματα. Επίσης, μοίρασαν στους περαστικούς ένα ερωτηματολόγιο που είχαν ετοιμάσει για να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με το πόσο ευαισθητοποιημένοι είναι οι πολίτες του τόπου μας σχετικά με το θέμα του νερού
Το ΚΠΕ Βάμου δώρισε στην περιβαλλοντική μας ομάδα πάνινες τσάντες, στις οποίες τα παιδιά με την δημιουργικότητα και τη φαντασία που τα κατέχει, έβαψαν και έγραψαν τα δικά τους μηνύματα σχετικά με το νερό. Την τσάντα αυτή χρησιμοποιούν στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στις απογευματινές τους βόλτες προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν όλο και περισσότερο κόσμο.
Μία ομάδα ετοιμάζει την δημιουργία μίας ιστορίας για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα της λειψυδρίας και μία άλλη τη δημιουργία ενός σκετς που θα παίξουν στο τέλος του χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου